niedziela, 25 kwietnia 2010

Lime pie

Przepis znaleziony w 4 numerze „Sukcesu” z br.
W smaku podobny do sernika. Na pewno jeszcze powtórzę.




Składniki:

(mam dużą tortownicę więc zwiększyłam ilość składników)
3/4 kostki masła (ja dałam 200 g)
150 g ciastek typu digestive (dodałam więcej; jakieś 210 g)
4 żółtka, (użyłam 6)
puszka słodzonego mleka skondensowanego, (250 g)
skórka otarta z dwóch limonek,
sok wyciśnięty z trzech limonek,

Lukier:

(oryginalnie z 4 białek i dwóch szklanek cukru pudru)
6 białek,
6 łyżek cukru pudru,
łyżka mąki ziemniaczanej


Rozpuścić masło w rondelku. Ciastka dokładnie pokruszyć. Wymieszać okruchy z masłem, powstałym ciastem wyłożyć spód formy do pieczenia. Piec 10 minut w temperaturze 180 stopni. W międzyczasie przygotować masę. Wbić żółtka do miksera, ucierać. Następnie stopniowo dolewać mleko skondensowane, ciągle mieszając. Dodać skórkę i sok z limonek. Wlać masę na spód i piec 20 minut. Odstawić do ostygnięcia. Przygotować lukier. Ubić białka z cukrem na jednolitą puszysta masę, dodać mąkę. Przełożyć masę na ciasto i piec ok. 20 minut w temperaturze 120 stopni.



Smacznego!!!

3 komentarze:

  1. lubię limonkowo cytrynowe smaki
    kwaśne i orzeźwiające..

    OdpowiedzUsuń
  2. Asieju, to ciasto choć limonkowe, to jest dość słodkie. Całe szczęście, że nie dałam podanej ilosci cukru do masy lukrowej na wierzch ciasta. Bo nie dało by się go jeść.

    OdpowiedzUsuń
  3. o, to fajne, nawet bardzo

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...