czwartek, 1 lipca 2010

Kruche babeczki z owocami


Sezon na truskawki powoli się kończy. Ale zaczynają się czereśnie, maliny, jagody. Prawdziwy owocowy raj. Jestem łasuchem i bardzo lubię owocowe desery. A te najlepiej smakują na łonie natury. Nawet jeśli jej namiastką jest własny balkon.
Ten przepis dostała dawno temu od mojej mamy. Pieczenie babeczek jest pracochłonne, więc ostatnio częściej korzystam z okazji i kupuję gotowe w pewnej zaprzyjaźnionej cukierni. Wystarczy przygotować krem, dodać owoce i pyszny deser gotowy.





Składniki:

Ciasto
30 dag mąki,
15 dag masła,
10 dag cukru pudru,
3 żółtka

Krem
Budyń waniliowy,
1 i ½ szk. mleka,
½ kostki miękkiego masła,
2 łyżki cukru pudru,

Owoce, galaretka cytrynowa.

Z mąki, masła, cukru pudru i żółtek zagnieść kruche ciasto. Wstawić je na pół godziny do lodówki, następnie wylepić nim małe foremki. Piec 15 min. w temp. 180oC. Przygotować krem: ugotować bardzo gęsty budyń, gdy ostygnie zmiksować go z cukrem pudrem oraz masłem. Galaretkę rozpuścić w szklance gorącej wody. Do ostudzonych babeczek wkładać po łyżce kremu i układać na nim owoce. (Pokrojone owoce można również lekko wymieszać z kremem). Na koniec nałożyć po łyżeczce tężejącą galaretkę (ja zrobiłam babeczki bez galaretki).

Smacznego!!!

1 komentarz:

  1. urocze małe słodkości
    owocowo i pysznie

    ja lubię piec kruche spody odkąd znalazłam pyszny na nie przepis

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...