piątek, 2 lipca 2010

Naleśniki z truskawkami.

Bardzo lubię naleśniki, i z te z pikantnym farszem i na słodko. Przepis odkryłam przypadkiem w starym wydaniu  "M jak mieszkanie"  (6/2007).  Tradycyjne naleśniki z twarogem z dodatkiem truskawek zjadane w upalne letnie popołudnie smakują jakoś tak...... wyjątkowo.





Składniki:

Ciasto
2 szklanki wody,
1,5 szklanki mąki,
2 jajka,
szczypta soli,
opakowanie cukru waniliowego.

Nadzienie
300 g truskawek
200 g białego sera
200 ml gęstego jogurtu naturalnego
(ja zamiast sera i jogurtu, użyłam twarożku naturalnego, mam swój ulubiony, idelany do naleśników)
5 łyżek cukru (dałam 1 łyżkę cukru pudru).

Jajka z cukrem waniliowym ubijamy na jednolitą masę, dodajemy wodę i mąkę, sól. Dokładnie mieszamy i odstawiamy pod przykryciem do lodówki na ok. 1 godz. Na rozgrzanej patelni, posmarowanej oliwą, smażymy naleśniki. Gotowe odkładamy na talerz. Truskawki kroimy w cząstki, ser ucieramy z cukrem i z jogurtem. Nakładamy na naleśniki, układamy pokrojone truskawki i składamy w kopertę lub zwijamy w rulon i obsmażamy, aż się zrumienią (ja juz nie zdążyłam obsmażyć - głodna rodzina czekała) . Podajemy od razu polane jogurtem lub gęstą śmietaną.

Smacznego!!!

1 komentarz:

  1. upalne lato i słodkie naleśniki to rzeczywiście dobrana para

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...