piątek, 20 sierpnia 2010

Gofry

Mój sześciolatek uwielbia gofry. Niestety, nie mam szczęścia do dobrego przepisu. Wypróbowałam już kilka i ciągle to nie to. Przede wszystkim powinny być chrupiące, a takie mi nie wychodzą. Może to nie kwestia przepisu? Może popełniam jakiś błąd w sztuce? Może gofrownica do niczego? Nie wiem. W każdym razie, jeśli znacie jakiś przepis na chrupiące gofry dajcie znać. Wczoraj zrobiłam gofry według przepisu Ewy Wachowicz z książki pt. „Słodki świat”.
Bardziej smakowały mi kakaowe.




Gofry kakaowe

Składniki:

250 g mąki,
300 ml mleka,
125 g cukru,
50 g masła,
3 jajka,
szczypta soli,
2 łyżki kakao,
2 łyżeczki proszku do pieczenia

Oddzielić białka od żółtek. Białka ze szczyptą soli ubić na sztywną pianę. Do drugiej miski przesiać mąkę, dodać mleko, żółtka i ubijać mikserem, dodając stopniowo cukier. Wymieszać proszek do pieczenia i kakao. Stopniowo, cały czas mieszając, dodawać pianę z białek i roztopione masło. Posmarować gofrownicę oliwą i nałożyć ciasto. Zapiekać aż będą gotowe.


Gofry holenderskie

Składniki:

1/2 litra mleka,
2 jajka,
300 g mąki,
75 g cukru pudru
szczypta soli,
100 g masła,
15 g proszku do pieczenia

Do miski wlać mleko, dodać jajka. Ubijając mikserem stopniowo dodawać mąkę, proszek do pieczenia, cukier i stopione masło. Posmarować gofrownicę oliwą i nałożyć ciasto. Zapiekać aż będą gotowe.

1 komentarz:

  1. choc sama nigdy nie piekłam (i całe szczęście, że nie mam gofrownicy, bo pewnie robiłabym je codziennie...(; ), to tutaj jest dużo dobrych opinii na temat tego przepisu. zresztą wszystkie przepisy bajaderki cieszą się popularnością, więc polecam.
    http://www.cincin.cc/index.php?showtopic=3341&hl=gofry

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...