poniedziałek, 20 czerwca 2011

Truskawkowe ciasto z żytniej mąki.

Dawno mnie nie było w wirtualnym świecie. Zaniedbałam baaaaaaaaaaaardzo swego bloga. Na szczęście powód jest prozaiczny - brak czasu. Mam nadzieję, że w te wakacje choć trochę nadrobię blogowe zaległości, bo bardzo jestem ciekawa co u Was słychać. Dziękuję, że jeszcze tu zaglądacie
Oczywiście nie mogłam ominąć obojętnie sezonu truskawkowego. Odkryłam nowy przepis na ciasto z truskawkami. Pyszne!!! To alternatywa dla klasycznego biszkoptu. Naprawdę łatwe. "Szybko się robi", i równie szybko znika. Po weekendowym wypieku zostało już tylko fotograficzne wspomnienie.




Składniki:

400 g truskawek
4 jajka (miałam małe, dałam pięć)
120g brązowego cukru
4 łyżki mleka
4 łyzki oleju
150g drobnomielonej mąki żytniej (typ 720),
łyżeczka proszku do pieczenia
esencja wanilowa (a najepiej szczypta prawdziwej wanilii)
szczypta soli

Osolone białka ubić na sztywno, dodając stopniowo cukier, później żółtka, mleko, olej, esencję waniliową, a na końcu dodać mąkę z proszkiem do pieczenia. Przelać ciasto do posmarowanej masłem i wysypanej tartą bułką tortownicy (o średnicy 24 cm.), ułożyć pokrojone truskawki. Piec 40 minut w nagrzanym do temperatury 180OC piekarniku. Pozostawić do wystygnięcia w wyłączonym piekarniku. Można posypać cukrem pudrem.



Liczba porcji - 8
Kaloryczność - ok. 240 kcal/porcję

Smacznego!!!

2 komentarze:

  1. wygląda smakowicie i jak pięknie urosło, na pewno zrobię:)
    Pozdrawiam i życzę Ci udanego tygodnia:)!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ślinka mi poleciała na to ciacho. Czy możesz podać wymiar tortownicy? Z góry dziękuję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...