poniedziałek, 6 lutego 2012

Sałatka z wędzonym łososiem.

Przepis w sam raz dla tęskniących za wiosną i odrobiną czegoś zielonego w tej spowitej bielą, mroźnej rzeczywistości - znaleziony na Przepisy.pl z lekką modyfikacją własną, dostosowany do aktualnego stanu posiadania składników potrzebnych do przygotowania słatki.




Składniki:
100 g wędzonego łososia
4 jajka
4 ziemniaki
mały pęczek szczypiorku
1 mała czerwona cebula
czarne oliwki (ok. 50g),
Sos: (oryginalnie Knorr paprykowo-ziołowy)
2 łyżeczki musztardy (w oryginale francuska – ja dałam zwykłą stołową)
3 łyżki oliwy z oliwek,
1 łyżka soku z cytryny
pieprz, sól, cukier, papryka słodka, tymianek (lub inne suszone zioła), ½ ząbka czosnku

Ziemniaki, obrane lub ze skórką, gotujemy do miękkości. Po ostygnięciu kroimy, ja pokroiłam w ćwierć plasterki. Jajka gotujemy na twardo. Po ostygnięciu obieramy i kroimy w ćwiartki. Łososia kroimy w cienkie paski, cebulę w drobną kostkę. oliwki w plasterki, siekamy szczypiorek. Układamy składniki sałatki na talerzu. Z musztardy, oliwy, soku z cytryny, czosnku i przypraw przygotowujemy sos. Polewamy sałatkę sosem i posypujemy szczypiorkiem.


Smacznego!!!

Liczba porcji - 4
Kaloryczność - ok 310 kcal/porcję

1 komentarz:

  1. Coś mam dzisiaj szczęście do takich sałatek. Właśnie byłam w odwiedzinach na innym blogu i widziałam podobną. To chyba znak, że trzeba samej taką wykonać.

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...