czwartek, 25 lutego 2010

Panierowane naleśniki z indykiem


Dwa tygodnie ubiegłorocznych wakacji spędziliśmy w Chorwacji. Był to bardzo udany urlop. A wyjeżdżając wiedzieliśmy, że jeszcze tam wrócimy. Bardzo możliwe,  że tegoroczny urlop spędzimy właśnie w Chorwacji. Już nie mogę się doczekać!






Z czym kojarzy mi się Chorwacja? Z pięknym morzem z górami w tle. Ze wspaniałą roślinnością. Z ludźmi o usmiechniętych, pogodnych twarzach i z ..... naleśnikami. Mój 6 letni synek jest nałogowym naleśnikożercą. "Palacinke" zajadałby najchętniej kilka razy dziennie. W drodze na plażę i z plaży pałaszował chorwackie naleśniki posypane cukrem pudrem lub posmarowane dżemem. Ja wolę naleśniki w wersji wytrawnej. Ten przepis znlazłam na  stronie o kuchni chorwackiej. Są pyszne!!!

Ciasto:

- 20 dag mąki,
- 2 jajka,
- 4 dl mleka sól, olej do smażenia,

W głębokim naczyniu roztrzepujemy jajka, solimy i dodając na przemian mąkę i mleko cały czas mieszamy do uzyskania jednolitego płynnego ciasta. na patelni rozgrzewamy olej. Odmierzamy chochlą odpowiednią ilość ciasta, wylewamy je na patelnię i rozprowadzamy równomiernie. Gdy się zarumieni, przewracamy na drugą stronę.

Nadzienie:


- 25 dag mięsa z indyka lub z kurczaka,
- 4 dag masła
- 1 kiszony ogórek,
- 1 kiszona czerwona papryka (ja dodałam świeżą paprykę),
- 1 dl kwaśnej śmietany,
- gałka muszkatołowa,
- sól,
- pieprz,

Mięso kroimy w drobną kostkę, przyprawiamy solą i pieprzem. Smażymy na maśle. Kiedy mięso będzie prawie miękkie dodajemy startą gałkę muszkatołową, drobno posiekane ogórki (obierałam ze skórki) i paprykę oraz kwaśną śmietanę (ja wczęśniej dodałam świeżą paprykę i dusiłam z mięsem 5-10 min. aż była miękka). Wszystko mieszamy. Na środek każdego naleśnika kładziemy łyżkę nadzienia, zawijamy boki ku środkowi i rolujemy go. Zrolowane naleśniki panierujemy w mące, jajku i tartej bułce. Obsmażamy ze wszystkich stron na złocisty kolor.




 
Smacznego!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...