sobota, 27 lutego 2010

Naleśniki z ricottą i orzechami


Naleśników ciąg dalszy. Ten przepis znalazłam w książce "Pięknie nakryty stół". W tej książce można znaleźć nie tylko zdjęcia wspaniale udekorowanych stołów, ale wiele przepisów na smakowicie wyglądające potrawy. Wypróbowałam właśnie ten na naleśniki z ricottą i orzechami.





Naleśniki:

4 jajka
160 g mąki
1/2 litra mleka
100 ml śmietany
30 g stopionego masła
4 łyżki oliwy z oliwek extra virgine

Wymieszać jajka z mąką, dodać roztopione masło, sól, mleko, śmietanę. Ubić trzepaczką do piany i zostawić ciasto na 10 minut. Na rozgrzanej i wysmarowanej oliwą patelni teflonowej smażyć naleśniki. Z każdej strony około minuty.

Farsz:

300 g sera ricotta
50 g orzechów (włoskich)
30 g bazyli (ddałam mniej - suszonej)
20 g tarego parmezanu
1 ząbek czosnku
3 cukinie (ja miałam dwie)
sól i pieprz

Cukinię umyć i pokroić w cienkie plasterki. Smażyć na patelni z 1 łyżką oliwy i ząbkiem czosnku. W misce wymieszać ricottę, pokruszone orzechy, sól i pieprz (dodałam odrobinkę) i posiekaną bazylię. Dodać cukinię i parmezan.







Na okrągłym półmisku naleśniki przekładać warstwami masy serowo-orzechowej. Można podawać na ciepło i na zimno.




Smacznego!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...