sobota, 27 marca 2010

Meksykańskie "Chilli con carne"

Dzisiejszy obiad jest mało fotogeniczny. Ale dla wielbicieli „ostrej” kuchni to prawdziwa uczta dla podniebienia. Ja nie miałam czuszki, ale nie pożałowałam ostrej papryki do doprawienia potrawy. Można podawać z ryżem lub z pieczywem. Jeśli coś zostanie to można użyć jako farsz do naleśników.




Składniki:

500 g mielonego mięsa (w oryginalnym przepisie wołowiny),
cebula,
250 g brązowej lub czerwonej fasoli (suchej lub z puszki),
3 łyżki oleju,
250 g pomidorów (świeżych lub w zalewie),
strąk czuszki,
2 ząbki czosnku,
ostra papryka w proszku,
sól,
pieprz,
pieprz Cayenne,

Cebulę obrać, umyć, drobno posiekać. Olej rozgrzać, podsmażyć cebulę, aż będzie lekko szklista. Dodać mięso i smażyć mieszając.
Paprykę umyć, usunąć gniazdo nasienne, pokroić w małe kawałki. Dodać do mięsa razem z fasolą z puszki (suchą należy na noc namoczyć, a następnie ugotować) i pomidorami (świeże najpierw sparzyć, obrać i pokroić w niewielkie kawałki).
Warzywa z mięsem dusić pod przykryciem, aż do odparowania pomidorowego sosu. W trakcie duszenia dodać obrany i zmiażdżony czosnek. Doprawić do smaku solą, pieprzem Cayenne i mieloną papryką.



Smacznego!!!

4 komentarze:

  1. To danko to dla mnie inspiracja na przyszłotygodniowy obiad :))
    Dziekuję, bo nie lubię powtarzać się w gotowaniu.

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. z przyjemności zjadłabym bez żadnych dodatków:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziewczyny, bardzo dziękuję za komentarze. Ja spałaszowałam resztkę "Chilli" na zimno na wczorajszą kolację. I w takiej wersji też mi smakowało.

    OdpowiedzUsuń
  4. Doskonale smakuje z kukurydzianymi tortillas.

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...