poniedziałek, 31 maja 2010

Szarlotka dla leniwych



Wreszcie kupiłam tarkę. I na deser była szarlotka. Przepis wyjątkowo łatwy zgodnie z tytułem.




Składniki:

1,2 – 1,5 kg soczystych jabłek,
po szklance :mąki, cukru i kaszy manny,
cukier waniliowy,
łyżeczka proszku do pieczenia,
20 dag masła,
przyprawa do szarlotki,


Suche składniki wymieszać, odmierzyć szklankę, a resztę wsypać do wysmarowanej masłem i oprószonej bułką tartą tortownicy. Jabłka zetrzeć na grubej tarce, wymieszać z przyprawą do szarlotki (ilość wg uznania, ja dałam płaska łyżkę), ułożyć w tortownicy, dodać resztę mieszanki. Na wierzchu położyć rozdrobnione masło (kroiłam je zimne po wyjęciu z lodówki). Piec aż się zarumieni w temp 180oC ok. 50 min.

Podaje tradycyjnie, z bita śmietaną.

Rada mojej mamy : po upieczeniu nie trzymać w lodówce bo ciasto twardnieje.


Smacznego !!!

2 komentarze:

  1. a wyjątkowo łatwe idzie w parze z wyjątkowo pysznym, prawda? dawno nie jadłam szarlotki.. taka domowa mi się marzy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Asieju, miło że zajrzałaś. Ostatnio nie mam czasu na skomplikowane dania. A proste, rzeczywiście nie jest mniej pyszne od tego wyjątkowo wyszukanego.

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...