wtorek, 4 stycznia 2011

Pierogi razowe ze szpinakiem.

To był eksperyment, bo nigdy wcześniej nie robiłam pierogów z mąki razowej. Myślę, że eksperyment udany, choć ciasto bardzo ciężko rozwałkowac na placek. Za to farsz wg mnie pycha! Można stosować również do naleśników i jako dodatek do makaronu. Od dziś jestem fanką nadzienia szpinakowo-fetowego.




Ciasto :
30 dag mąki razowej,
3 jajka, sól,

Farsz:
25 dag szpinaku,
łyżka masła,
2 jajka,
łyżka masła,
łyżka mąki,
30 dag fety,
szczypta gałki muszkatołowej i kurkumy, sól, pieprz.


Ciasto: mąkę przesiać na stolnicę, zrobić wgłębienie, w powstały dołek wbić jajka i wsypać szczyptę soli. Składniki szybko połączyć i zagnieść gładkie, elastyczne ciasto (dodałam ok 1/2 szklanki wody, bo nie dawało się skleić).
Farsz: szpinak smażyć 5 minut na maśle, aż dobrze odparuje. Jajka roztrzepać z mąką. Fetę rozgnieść widelcem na krem i dodać z jajkami do szpinaku. Przyprawić gałką, kurkumą, solą, pieprzem i wymieszać. Ciasto rozwałkować. Wykroić szklanką krążki o średnicy 6-7 cm. Na każdy nakładać farsz szpinakowy i zlepić pierożki. Gotować w dużej ilości osolonego wrzątku około minuty od wypłynięcia. Podawać z roztopionym masłem.

Smacznego!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...